mandag 10. november 2008

#Oppgave 6#

Siste oppgave før FINALEN!!!

Her er det vi har kokt sammen til dere denne gangen...

Du skal lage en spareLO!
Materialene til LOen skal ha en maksverdi på 30 kroner
I tillegg har vi to krav;
Bakgrunnen på LOen skal ikke være kartong (Bazzill, Prism etc.) eller mønsterark
Du skal ha med ei skolisse på LOen (denne kommer i tillegg til de 30 kronene)

Priseksempler;
Pr. farge kartong; 6,-
Pr. mønsterark; 8 ,-
10 cm bånd, blonde; 5 ,-
1 brad, eyelet, knapp, raindrop; 1 kr
Pr. charm; 2 kr
Pr.bokstav; 1 kr, uansett størrelse og materiale
Bruk av maling, ink etc. 5 kroner for hver farge
Mesh/Dottie Ann i rull bredde ca. 5 cm, 5 kr
Pr. blomst, uansett str. 2 kr
Stempeltrykk; 3 kr
Småbling, 3 kr for 10 stk
10x10 cm med overlay; 10 kr, målet kan endres til f.eks. 5x20cm
10x5 cm med overlay; 5 kr
Bruk av tusj/penn; Null og niks! :)

Husk at mye er gratis!!!


Og en ting til...
Av "kjøpeting" er det kun tingene på lista over her som er tillatt!

Etter denne oppgaven er det 4 stykker som går videre til finalen!!!
Og vinneren av denne oppgaven får denne lekre premien fra Making Memories!



Kos dere med scrapping og lykke til!
Innleveringsfristen er kl. 24.00 natt til søndag!
Legg ved regnestykket som viser hva du har brukt på LOen.

36 kommentarer:

Gladie sa...

Haha, er i grunnen glad jeg er ute av dansen ;) Lykke til , jenter! :)

Marianne Hope sa...

Utrolig kul oppgave!!! Dette blir gøy....

Mitt Kreative Krypinn sa...

Sier du det Gladie!?!
Syns dette var en ordentlig kul oppgave som jeg gjerne skulle hatt med meg ;)

Nå gleder jeg meg såå til å se hva disse kreative damene finner på..
Heia! Heia!

annes paperfun sa...

Kjempeflott oppgave :o)

Store og små sa...

Åh, fin oppgave!!

Lillenala sa...

Litt av en utfordring dette her... Skal formatet fortsatt være 12x12 eller lettersize? Kan jeg trekke ei papplate med stoff og må jeg i såfall regne pappen med i prisen?
Er det meningen at jeg skal bruke andre ting i tillegg til de på listen og skal det regnes ut pris der og?

En del spørsmål her ja, men jeg vil være sikker på at jeg ikke gjør feil.. ;)

annes paperfun sa...

Et spørsmål fra meg også her...bokstaver...regnes da bokstaver man klipper ut fra event. en avis med? Eller går det under *gratis* :o)

Heidi sa...

Formatet skal være 12x12 eller letter ja. Hvis f.eks kartongen er en gammel pizzaeske eller en bit fra en pappeske, så er dette utenom ja. For å holde prisen nede, er det jo veldig aktuellt å bruke ting som ikke står på lista. Alt på lista koster penger.

Bokstaver fra blader aviser er helt gratis ja.

Lillenala sa...

Aaah.. da skjønner jeg litt mer :) Altså det aller beste er om vi IKKE bruker noen av de tingene på lista?

Heidi sa...

Ja på en måte. Dere har 30,- til rådighet som dere kan "kjøpe" stæsj for.

Heidi sa...

Stæsj fra lista altså.

Kathrine sa...

Og med "kjøpeting" menes scrappeprodukter? Hvis jeg har et lekkert ark som absolutt er kjøpt men ikke i "scrappehylla" så er det ok?

Kul oppgave forresten - må gå litt i tenkeboksen her :)

lam sa...

hm der står at Bakgrunnen på LOen skal ikke være kartong (Bazzill, Prism etc.) eller mønsterark, må man så god feks bruge en pap fra en papkasse eller feks plastik som baggrund?

SILJE sa...

Jeg bare går ut ifra at lim kommer utenom....ikke sant? For her må limes.....masse! Kul oppgave!!

{ Kristina } sa...

Papp går fint, og lim kommer så klart utenom.

Med "kjøpeting" menes de scrappeproduktene som Brita har listet opp i innlegget. Det er bare disse tingene dere kan "kjøpe" og bruke. Uteonom kommer ting som er gratis, som bokstaver fra eg ukeblad, bokpapir og lignende.

Kathrine sa...

Jeg er fortsatt litt forvirra over hva som regnes som "gratis". Ukeblad er en ting, men hva med andre typer ark som ikke er scrappeprodukter? Skriveblokkark feks, innpakningspapir osv. Dette er jo kjøpeprodukter, men ikke kjøpescrappeprodukter. Jeg vil bare være sikker på at jeg ikke har misforstått!

En annen ting; går embossing som stempel/maling? Eller kan man ikke bruke det?

Heidi sa...

Skriveblokkark, boksider osv. er gratis.

Embossing går under stempeltrykk ja. Så det blir 3,- per trykk.

{ Kristina } sa...

Med "gratis" så tenker jeg da på vanlige ting (ikke scrappeprodukter) som de fleste har liggende i huset - som papp, boksider, skriveblokkark og lignende.

Marianne Hope sa...

Hva med filt og stoff? Bokstaver klippet ut av filt gratis eller ikke????

lam sa...

fik lige en ide, må jeg bruge naturmaterialer? og hvad med sværte /ink rundt i kanterne?

{ Kristina } sa...

Det høres gratis ut ja, Marianne. Hehe.

Og så sier jeg at ink rundt kanter går greit. For det er vel like nødvendig som lim, eller hva? :P

Marianne Hope sa...

takk for det...

annes paperfun sa...

Helt enig Kristina ...sverting er like nødvendig som lim :o) TAKK

SILJE sa...

Symaskin og sytråd er selvsagt ikke scrappeting heller, eller...?

SILJE sa...

Og fargestifter...samme som tusj = gratis?

lam sa...

hvis jeg bruger dobbeltsidet mønsterpapir og bruger begge sider tælle det så som 8 eller 16 kr?

Kan man vælge at bruge et ½ stykke mønsterpapir af et mærke og et ½ af et andet mærke og stadigvæk kun betale 8 kr eller gælder det som 2 stk?

jeg går ud fra at "skolisse " er det vi på dansk kalder snørrebånd, altså bånd man lukker sine sko med ? ;O)

Mitt Kreative Krypinn sa...

Det første du spør om, er jeg ikke sikker på Lam, så det får du vente til noen av sjefene svarer.
Men skolisse er det samme som snørrebånd - de er til å lukke skoene med:)
Lykke til!

{ Kristina } sa...

Symaskin, sytråd og tusj er "gratis".

Lam, du betaler pr. mønsterark, uansett hvor mye du bruker av det. Så i ditt eksempel blir det altså kroner 16,-

Om det er dobbeltsidig betaler du fremdeles for ett ark, altså 8,-

Lillenala sa...

Kan jeg bruke hjemmelagede ting?
Feks nåler og blonder?

Kathrine sa...

Er stoff gratis?

Heidi sa...

Hjemmelagede ting er genialt og som regel gratis. Man har jo som regel masse scrappbart i skuffer og skap.

Stoff er gratis ja.

SILJE sa...

Hvis jeg bruker 15 cm. bånd, blir det 7,50 eller 10 kr? Samme for mesh, hvis jeg bare har bruk for 2,5 cm. blir det 2,5 eller 5 kr?

Nå har jeg så lite penger at alle ører teller....:)

Store og små sa...

Jeg har misforstått og trodd at "null og niks" på tusj/penn betød at vi ikke kunne bruke den. Men det er altså at det ikke koster noenting?! Jaja!Har laget en LO uten journaling, og det får gå.

Kathrine sa...

Jeg lurer på en ting ang tekststriper med printet journaling.

Teller det som kartong, som at hver bokstav koster, begge deler eller er ikke printet tekst lov?

{ Kristina } sa...

Silje, du må nok betale full pris der.

Printet tekst er lov, og det koster en kartong (dersom det er det du bruker). ;)

Jeg ser på det litt som det samme som tusj og penn.

Kathrine sa...

Hihi - jeg hadde litt dårlig tid så jeg brukte klistremerker i tilfelle printing ikke var lov - og har brukt 28 kroner på bokstaver.

Leverer snart!